Település:
Budapest, 3. kerület
Aquincum Általános Iskola

Angol-magyar két tanítási nyelvű iskola. 1031 Budapest, Arató Emil tér 1., Telefon/Fax: +36 1 430-0186; +36 1 368 7818
Iskolánkról
A háromszintes panel épületben tágas, világos folyosók, pihenősarkok fogadják a gyerekeket, ahol jól elkülönülve kapnak helyet az alsó és felső tagozatosok.
Tárgyi feltételeink megfelelnek a színvonalas pedagógiai munka elvárásainak:
- A biológia, kémia, fizika, technika, informatika és idegen nyelvi órákat szaktantermekben, illetve nyelvi laborban tanítjuk.
- Korlátlan internet kapcsolattal, fejlett eszközökkel felszerelt informatika tanteremmel rendelkezünk.
- A testnevelés órákat tornateremben vagy a műfüves pályán, vagy az udvari sportpályákon tartjuk.
- Az óraközi szüneteket és a délutáni foglalkozások egy részét az udvar árnyas fái alatt tölthetik a gyerekek.
- A kulturális programoknak a rendezvényterem vagy az ebédlő ad helyet.
- Az jól felszerelt iskolai könyvtárunk ad helyet a könyvtári óráknak, az olvasás megszerettetésének és a szabadidő kulturált eltöltésének.
Tanulóink tudását, személyiségét felelősséggel átgondolva, nyugodt és biztonságos légkörben, egyéni bánásmód alkalmazásával gazdagítjuk.
A nevelésben és oktatásban meghatározott céljainkat és feladatainkat igényes, szakmailag jól felkészült, egységes szemléletű, együttműködő tantestület valósítja meg. Arra törekszünk, hogy a gyerekek örömmel járjanak iskolába, szívesen vegyenek részt tudásuk gyarapításában.
Tanulóink angol-magyar két tanítási nyelvű vagy általános tantervű, kooperatív tanulásszervezésű vagy hagyományos pedagógiai módszerekkel működő osztályainkban sajátíthatják el a tananyagot.
Nagy figyelmet fordítunk a tehetséggondozásra, melynek eredményei a továbbtanulási mutatókban és a versenyeredményekben is tükröződnek. Növendékeink a kerületi versenyeken kimagaslóan szerepelnek. Nyolcadikosaink szinte mindegyike bekerül az általa elsőként választott középiskolába.
A tanulási kudarc elkerülése érdekében a speciális képességű és szükségletű tanulók fejlesztését alsó és felső tagozaton fejlesztő pedagógus végzi.Délutánonként a szülői elvárások és a tanulói igények figyelembevételével, valamint az iskolai lehetőségeknek megfelelően szakköröket szervezünk: matematika, rajz, informatika, angol társalgás. Alsó tagozatosainknak évfolyamonként szervezünk játékos sportfoglalkozásokat testnevelő tanár irányításával, biztosítva a mindennapos testnevelést.
Önköltséges foglalkozásokon is részt vehetnek a gyerekek. Ezek: taekwondo, agyag, kosárlabda, sakk.
Zenei képzésre, hangszertanulásra az Aelia Sabina Zene-, Képző és Táncművészeti Iskola zenetanárai által adott a lehetőség.Az alsó tagozatos gyerekek számára délután napközis foglalkozást biztosítunk, ahol lehetőségük van a napi feladatok elvégzése mellett, a szabadidő értékes eltöltésére is. Felső tagozatosaink tanulószobán szakos tanárok segítségét vehetik igénybe a tananyag elmélyítéséhez, a nehézségek leküzdésére.
Összefogással, a szülők és a tanulók bevonásával igyekszünk szebbé tenni az iskola környezetét. Az épület külső falait a graffiti-mentesítés program keretében lefestették.
Az épület belső, kisudvari falának, és a sportpálya lelátójának vidám ábrákkal történő lefestésére önkéntes szülői csapat segítségével, a Let’s Colour Településszépítő Egyesület pályázatának keretében került sor.Környezetvédelmi programmal segítjük a gyerekek felkészülését a természet megóvására, védelmére, szeretetére.
Nyáron táborok (angol nyelvi, napközi, sport, kézműves stb.) szervezésével színesítjük tanítványaink pihenését.
Fontosnak tartjuk és őrizzük az évek alatt kialakult hagyományainkat, úgymint: szüreti mulatság, Luca-napi vásár, Adventi kézműves foglalkozás, Mikulás és karácsonyi ünnepváró, Suli-gála, Suli-nap, tanulmányi kirándulás, farsang, erdei iskola.
A szülők és a pedagógusok által létrehozott Aquincum Iskoláért Alapítvány segíti az oktatás-nevelés színvonalas megvalósítását, például kulturális programok, különböző rendezvények; a sikeres és élményekben dús osztálykirándulások támogatásával.

A fenntarthatóságra nevelés a környezeti nevelés jó gyakorlatai mentén kialakult, nemzetközi és hazai szinten is folyamatosan fejlődő, a kihívásokhoz gyorsan alkalmazkodó pedagógiai terület. A 2004-ben létrehozott Ökoiskola Program célja, hogy az iskolák „egész intézményes” megközelítésben foglalkozzanak a fenntarthatóságra neveléssel.
Egy Ökoiskola abban különbözik egy átlagos iskolától, hogy nem csak a tanításban érvényesülnek a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiájának elvei, hanem az iskolai élet minden területén; az iskola működtetése terén éppúgy, mint a gyerekek étkeztetése vagy a táborok szervezése során.
Mitől innovatívak az ökoiskolák?
Az ökoiskolák innovativitása három szinten mutatkozik meg:
1. Pedagógiai szinten
2. A társas kapcsolatok szintjén
3. Technikai, gazdasági szinten
Pedagógiai szinten az ökoiskolák:
• a komplex, valós élethez közel álló szituációkat előnybe részesítik az előre megtervezett, irányított, tanulási formákkal szemben,
• az egyes tantárgyak felől a tantárgyközi kérdéskörök felé fordulnak,
• a passzív szabály és tudáselsajátítás helyett az aktív, a helyi környezetet felhasználó, a helyi környezetért való cselekvés közben történő tudásszerzésre helyezik a hangsúlyt,
• a kizárólag felülről lefele irányuló (tanártól diákig áramló) kommunikáció helyett figyelembe veszik a gyerekek iskolával, tanítással kapcsolatos nézeteit is.A társas kapcsolatok szintjén az ökoiskolák törekednek arra,
• hogy az iskolába ne magányos tanárok tanítsanak magányos gyerekeket, hanem az egész iskolára jellemző legyen a csapatmunka,
• hogy a társas élet szabályai ne előre meghatározottak legyenek, hanem a diákok felelős részvételével, tárgyalások során kialakítottak,
• hogy az iskola külső kapcsolatai a kölcsönösség elve alapján alakuljanak, az iskola ne csak befogadója, hanem aktív alakítója, kezdeményezője is legyen ilyen jellegű kapcsolatoknak.
A technikai/gazdasági szinten az ökoiskolák igyekeznek:
• takarékosan bánni az energiaforrásokkal,
• csökkenteni a hulladékok mennyiségét,
• az iskola külső belső környezetét esztétikusan alakítani,
• megteremteni az egészséges étkeztetés feltételeit.
Forrás: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Programok leendő elsősöknek
Nyílt nap leendő elsősök szüleinek
2020. március 18. - 08.00-11.00 óra
2020. március 19. - 08.00-11.00 óra
A programon való részvétel regisztrációhoz kötött. A bemutató órákon az első 30 regisztrált jelentkezőt tudjuk fogadni. A programra csak szülőket várunk.
Annak érdekében, hogy a leendő tanítókat minél több érdeklődő szülő megismerhesse, kérjük, hogy családonként 1 főt regisztráljanak.
A regisztrációs felület 2020. március 5-től érhető el honlapunkon. A regisztráció elfogadásáról a feldolgozást követően, legkésőbb március 10-én értesítést küldünk a megadott email címre.
Tájékoztató fórum szülőknek
2020. március 18. - 17.00 óra
Személyes találkozón ismerkedhetnek meg, beszélgethetnek iskolánk vezetőivel és a leendő tanítókkal. A rendezvényre nem kell előzetesen regisztrálni.
Cím: 1031 Budapest, Arató Emil tér 1.
OM azonosító: 034848
Telefon/Fax: +36 1 430-0186; +36 1 368 7818
E-mail: titkarsag(pont)aquincum(kukac)ebtk(pont)hu
Forrás: aquincum01.hu
Helyi látnivalók
Helyi Programok / események
További helyi programok / események »
Helyi szolgáltatók








